איך מפתחים חשיבה חיובית? איך מרוויחים ממצי "פנאי כפי"? מה הקשר בין מותגים, רשתות חברתיות ומנהיגות חברתית? האם באמת ניתן לשנות מציאות חברתית? האם כל אחד יכול להיות מנהיג? ולמה לי לנסות איפה שאחרים לפני – לא הצליחו?

ההרצאה המשפיעה ביותר, אשר יצרה את הבסיס לשינויי אקלים משמעותיים בבית הספר. ההרצאה מציעה למשתתפים כלים מעשיים לשליטה ולשיפור חייהם במישור המשפחתי, החברתי ולבסוף גם במישור הקהילתי. כמה רלוונטי זה להפוך את החיסרון שבבידוד / למידה מרחוק למפתח מרכזי להצלחה בחיים? המחשבה שניתן להצמיח מנהיג מכל אחד ואחת מהמשתתפים, היא העומדת בבסיס ההרצאה.

כיום יותר מאי פעם, אנו חשים פחות מסוגלים לבצע שינוי משמעותי בסביבתנו. ההרצאה מניחה את היסודות לשינוי כזה – ומציידת את התלמידים ומחשבה ביקורתית וברוח גבית, הקוראת לסולידריות חברתית מחד, ולדגש על האינדיבידואל וייחודו מאידך. בהרצאה עולים נושאים חמים כגון: חשיבה יצירתית, פיתוח מנהיגות, קבלת החלטות וחשיבה חיובית, כשמנגד: צריכת אלכוהול, עישון וסמים והתמכרויות. בעזרת המתבגרים שלנו ניתן לשנות נורמות חברתיות ולהביא לשינוי האקלים בבית ובסביבה. אבל רק יחד.. וזה העניין… ההזדמנויות מונחות לפתחנו – לנו נשאר רק להרים את הכפפה – ולסייע בבחירת הדרך הנכונה.

המפגש מניח יסודות לשיח ערכי ומשמעותי היוצר את הבסיס הטוב ביותר לשאלת שאלות מהותיות בקרב המתבגרים בעידן הדיגיטלי.

 

רוצים קצת יותר עומק? אפשר גם סדנה… 

riccardo annandale 7e2pe9wjL9M unsplashסדנה בת ארבעה מפגשים הנוגעת בנושא העצמה אישית וחברתית. הסדנה מיועדת לכיתות ט' – י"ב, ומציפה על פני הקרקע שאלות חברתיות נוקבות כגון: "בחירה חופשית – האומנם?", "תקרת זכוכית – האם גם לי יש אחת?" במסגרת הסדנה יעברו החניכים תהליך אישי (התניית גבולות, אחריות, התמודדות עם השפעה חברתית ודילמות חברתיות) במהלך המפגשים יוסרו ההגנות שמושתתות על סמך אשרורים חברתיים וייבנו חיזוקים על סמך יכולות אישיות. הפעילות מתאימה למדריכי נוער, נוער בסיכון ולאנשי סגל הדרכה – במתכונת של סדנת מדריכים. ‎סדנה מומלצת ומכוונת לצוותי נוער מובילים. הסדנה מועברת באופן קליל וקולח, ומלווה בסרטוני ווידאו ובמצגת צבעונית.  "איתי הצליח לרתק אליו את המדריכים… ולסחוף בכשרון רב – גם את הציניים שביניהם…

 

סדנה מומלצת בחום" (גיא ב. רכז נוער – תנועת בני המושבים)המפגש מניח יסודות לשיח ערכי ומשמעותי היוצר את הבסיס הטוב ביותר לשאלת שאלות מהותיות בקרב המתבגרים בעידן הדיגיטלי.

"זו אחת ההרצאות הטובות והייחודיות ששמעתי בכל שנותי כמחנכת כתה… התלמידים יצאו נלהבים, והחלו ביישום רעיונות ששמעו כבר באותו היום… אני ממליצה בחום"(מיכל, מחנכת. תיכון אליאנס: תל אביב)

מעבר לסרגל הכלים