הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות דרכים, היא להמנע משימוש בכלי רכב ומקרבה לכביש. כמובן, שאין שום הגיון בכך. ואין לאף אחד מאיתנו רצון אמיתי לוותר על הייתרון בנהיגה. אם כך, מדוע אנחנו עדיין שומעים על כמויות הנפגעים העצומה? חלק לא מבוטל מנפגעי תאונות הדרכים – נפגעו פשוט כי בדמם נמצאה כמות לא מבוטלת של אלכוהול.

אפשר להציל חיים, אבל איך מכניסים את הרעיון הזה לראש – שבו "בילוי" מוגדר על ידי צריכת אלכוהול? איך מנטרלים את הנטיה הכמעת התאבדותית של נהגים רבים כל כך לשתות ולנהוג? התשובה אינה טמונה ברטוריקות של הפחדה, אלא ביכולת להכיל מנגנון איזונים ובלמים חדש.

הרצאה זו מייצרת שפה משותפת התורמת ליצירת אווירה תומכת במניעת סיכון כתנאי לצמיחה אישית וחברתית. ההרצאה הינה חלק מתהליך, ולצוות החינוכי – כמו גם להורים ישנו מקום כבוד בהצלחת התכנית.

השפה הטיפולית פונה בגובה העיניים לתלמידים, אך מניחה כלי עבודה יעילים להורים הנוכחים – תוך אמונה כי השיח בין ההורה לילדו ימשיך גם בבית ויוביל לשינוי משמעותי בתקשורת ובאווירה בבית ומחוצה לו. ההרצאה מלווה במצגת צבעונית וקצבית ומתובלת בהומור רב.

 המרצה הנו בעל תואר שני בחקר סכסוכים וגישור (בעל תעודת מגשר) מאוניברסיטת תל אביב

איתי מלר, (Ma.McDr) אבא לשלושה, מרצה ומומחה בתחום תקשורת וגישור בגיל ההתבגרות ולמניעת התנהגויות סיכון בקרב ילדים ומתבגרים. מרצה מומלץ ע"י משרד החינוך, השירות הפסיכולוגי היעוצי (שפ"י), הפועל מעל 14 שנים בתחום ההרצאות בחינוך למניעת סיכון.

מעבר לסרגל הכלים